lördag 7 april 2012

Pizzamuffins LCHF :)

Vi hade en enkel men god och mysig tre-rätters påskmiddag med familjen. Till förrätt gjorde jag Pizzamuffins. Fullträff! Vilka goda! Jag kommer att baka sådana många gånger! Det passar ju mig väldigt bra, mejerifritt... nästan... ost klarar jag av att äta utan att få ont i magen eller få sötsug tillbaka...
Fick högsta betyg av andra i familjen! :)




Här är receptet på Pizzamuffins LCHF:
Du behöver:
8 ägg
1 dl majonnäs (jag använder alltid min hemmagjorda)
2 dl riven ost
1 paket bacon
1 tsk bakpulver
1 tsk torkad oregano
salt och peppar
12 muffinsformar
Så här gör Du:
1. Strimla bacon och stek det tills det blir knaperstekt. Lägg bacon på hushållspapper.
2. Vispa ihop ägg, majonnäs, riven ost, bakpulver och kryddor. Blanda i stekt bacon.
3. Fördela smeten i muffinsformar. Ställ gärna muffinsformarna i en muffinsplåt.
4. Grädda pizzamuffins i ugnen, 200 grader, ca 20-25 minuter.
5. Servera muffins med t ex tzatziki.

Man kan hitta på många varianter att fylla pizzamuffinsar med, inte bara bacon... Vad skulle Du vilja ha för fyllning i Dina pizzamuffinsar? :)

6 kommentarer:

  1. Ser jättemumsiga ut! Jag kan tänka mig att ha i lite paprika och schalottenlök också!

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt goda ut, det är så gott med bacon i. Hoppas du har haft en trevlig påskafton!

    SvaraRadera
  3. lite fetaost och soltorkade tomater är smaskigt!

    SvaraRadera
  4. Vad gott! Perfekt till frukost, lunch, mellanmål eller att ta med på picknicken. Jag tycker Fröken Nilssons fyllning med feta och soltorkade tomater lät gott också, det måste jag testa. :-)

    SvaraRadera
  5. Hej, ser väldigt gott ut, ska nog låna receptet av Dig ifall det är okey? Men, va tror Du, kan jag byta ut majonäs till typ creme fraiche, jag äter nämligen helst inte majonäs.
    nvh Åsa
    http://mammasgullunge.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Mums, vad gott det ser ut! Kul att få ett mjölkfritt recept på pizzamuffinsen. Detta ska testas!
    Mvh Josefin

    SvaraRadera